Des d'una capseta...

23 de juny 2009

Sant Joan


Avui és nit de coca (de crema, fruites o llardons... tot i que a mi la de llardons no massa...), petards (fins avui n'he sentit tirant a pocs... serà la crisi?? perquè no crec que la gent hagi posat seny d'un any per l'altre) i fogueres. Qui més qui menys sap que saltar per sobre la foguera (si és baixeta o per una cantonada, vamos... :p) porta bona sort. Si no et cremes, serà... Però hi ha d'altres tradicions menys conegudes associades amb la foguera de Sant Joan. La meva iaia, cada any abans que sortís el sol del dia 24 anava a trepitjar les cendres perquè deia que fer-ho et garantia un any ara no recordo bé si sense reuma i similars o directament de bona salut. Sigui pel que sigui, si algú passa prop de les cendres d'una foguera abans que surti el sol, que les trepitgi una mica (descalç!), per si de cas...

Etiquetes de comentaris:

8 Comments:

  • Noche de brujas, pero desde luego hay que mantener estas tradiciones.

    Bueno, el conocerlas, que no me parece a mi me vaya a poner a caminar sobre ascuas esta noche...

    By Anonymous acolostico, at 8:45 p. m.  

  • Sant Joan és dia d'anar a collir herbetes....diuen...

    La meva tradició és esquivar els petards que la gent tira amb tanta punteria... Des que estic a la capital aquesta festa no és el que era...

    By Blogger Anna, at 10:30 p. m.  

  • Per mi, el que comença a ser habitual és fotre el camp de Barna, peró no per això m'aconsegueixo allunyar dels petards (i les petardes...)

    By Blogger Pepi Toria, at 6:46 p. m.  

  • ñami ñami, sempre ens ensenyes coses bones.

    :)

    By Blogger Saltinbanqui, at 8:10 p. m.  

  • Eps,,,ja has tornat i és arribar i moldre! Sant Joan! Sí senyora. Ja que torno que sigui amb una revetlla, oi?
    Sí que és veritat que s'han sentit pocs petards. Normal...pensa que molts es van esgotar amb la COPA, LLIGA I CHAMPIONS!! ja ja..

    By Anonymous Culé, at 8:32 p. m.  

  • Jo no sóc gaire de tradicions. Però una bona farra i menjar un coca, sí.

    By Blogger manu, at 11:03 a. m.  

  • @acolostico
    Nit de bruixes?? Hi ha cases on cada nit és nit de bruixes... ;)

    @anna
    Veig que entens el meu agraïment al descens de la quantitat de pertards... normalment t'entren unes ganes d'infanticidis diversos per aquestes dates!

    @pepi
    uns i altres són de mal evitar... ains...

    @saltinbanqui
    Doncs em sembla que ja no en queda :p

    @culé
    Ingenua de mi que creia que era per la crisi...

    @manu
    seguir-les més o menys, però conèixer-les si, que si no el coneixement es perd

    By Blogger Marta, at 9:02 p. m.  

  • Aixi doncs.. has tornat.. i tot ia ixi, insisteixes en el blog..
    no el tanques com jo...

    Ay mareta meva.. mareta meva...


    coca!!!!
    de blanes!!!!
    pa mi!!!!

    tero playa!!!!

    By Blogger Bororo, at 11:16 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home