Des d'una capseta...

17 de febrer 2008

Fastnacht



Per culpa de la meva excursió a Porto, m'he perdut bona part del Fastnacht (carnestoltes). Un gran esdeveniment a Basel (es veu... però jo no ho canvio pel meu weekend ni de conya! :p). Jo només vaig veure les comparses del dimecres a la tarda, que dimarts quan vaig arribar estava massa cansada per caminar al centre perquè els trams no van pel centre per fastnacht... i les botigues tancades, i...

Doncs dimecres vaig veure tot de comparses amb gent amb màscares voltant amunti avall pel centre de Basel. Gairebé tota la gent de les comparses amb màscares com les de les fotos, però, pel contrari, molt molt poca gent disfressada entre la que mirava. Això m'han dit que és "normal" a Basel però no a la resta de ciutats suïsses.

Un parell de curiositats del fastnacht: primer que és una setmana més tard que a tot arreu. Cosa de com es compten els 40 dies de la quaresma, segons em van explicar, tenint en compte o no els diumenges. I la segona és que el tret de sortida de la festa és el dilluns a les 4am. Si si, la nit de diumenge a dilluns a les quatre de la matinada!!! Mira que gairebé l'hora no es pot triar pitjor: massa tard si no has anat a dormir, i massa d'hora si has dormit abans... en fi... que no m'estranya, vistes les circumstàncies, que el dilluns sigui festa. Si no tots clapats a la feina! ;)



Due to my weekend in Porto i missed almost all the fastnacht (carnaval) in Basel. I just saw some groups in masks and disguises around the city on wednesday evening. But, anyway, there are a couple of things i would like to point about the carnaval here:
- it's a week later than anywhere else (they want to be different? might be... A different way to count the 40 lent days, as far as i've been told)
- it starts monday at 4am (!). Terrible time, no matter how you look at it: too early if you have gone to bed, and too late if you haven't... no wonder monday is a day off!

4 Comments:

  • Que feas máscaras...que miedo, y en cambio no parecen asustados los chavales...tiran caramelos?

    By Anonymous Anònim, at 8:58 p. m.  

  • yo vi tirar: caramelos, naranjas, dar flores, mecheros, botellitas que parecían de licor, chocolatinas y alguna que otra cosa más. Eso si, todo en moderadas cantidades, pero de todo

    By Blogger Marta, at 9:00 p. m.  

  • El terra sembla gelat, oi?

    Aquí els caramels són armes moooolt perilloses...

    By Anonymous Anònim, at 9:22 a. m.  

  • @manu
    No, el terra estava ple de confetti... pero molt!

    I si els caramels son armes perilloses, imagina't taronges o ous durs! xD

    By Blogger Marta, at 10:34 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home