Des d'una capseta...

04 de gener 2010

El calendari de la ceba


A mi de petita em van ensenyar que si volies saber el temps que faria l'any que entraves, la nit de cap d'any havies de fer el calendari de la ceba, i d'aquesta manera saber quins mesos havies de dur sempre el paraigua a sobre i quin el pots deixar oblidat en un racó.

Que en què consisteix??? Doncs agafes una ceba, la peles i en fas dotze trossos (un per cada mes, of course). Dins de cada tros hi poses un grapat de sal i hi deixes a fora durant la nit.
Com s'interpreta?? Els mesos on l'endemà al matí trobes la sal ben fosa, doncs són mesos que plourà, i aquells on la sal està tal i com la vas deixar, seran mesos secs.


El resultat el dia 1 al matí

Sembla que el novembre serà sec i el desembre humit...


Per pura curiositat, això li sona a algú que no hagi posat mai els peus a casa la meva àvia???

Etiquetes de comentaris: ,

10 Comments:

  • Primera noticia.

    By Anonymous acolostico, at 8:54 p. m.  

  • Noia...jo la figureta del pollastre portugués que canvia de color (o la figura de la Verge de Fàtima) si. I el mètode científic de treure la mà per la finestra tb.
    Ara...això de la ceba....

    By Blogger Anna, at 9:51 p. m.  

  • Mmmmm... por "cebolla" no me viene nada.

    No te acostarás sin saber una cosa más.

    By Blogger Pepi Toria, at 11:11 p. m.  

  • Jo he sentit explicar això alguna vegada als homes del temps de TV3. El que no sabia és que feia per cap d'any, però entra dins de molts procediments no científics per fer previsions del temps.

    By Blogger bornna, at 11:50 p. m.  

  • Sóc en Pow

    No en tenia ni idea... Jo per cap d'any vaig a cantar "las mañanitas del rey David" al priner que s'escaqueja i se'n va a dormir. (puc ser molt insistent;) Gràcies per la sapiència popular.

    By Anonymous Anònim, at 10:08 a. m.  

  • Ni flowers, però jo sóc molt poc tradicional i de tradicions.

    By Blogger manu, at 1:54 p. m.  

  • Curios.
    Es la primera vegada que ho veig.
    :)

    By Blogger Saltinbanqui, at 12:20 p. m.  

  • Quin calendari pluvial tan original (rodolí improvisat)!

    Mai ho havia escoltat!

    By Blogger òscar, at 10:57 p. m.  

  • Ja m'ho temia ja... :p

    By Blogger Marta, at 10:47 p. m.  

  • És el primer cop que ho sento.

    By Blogger el bandero, at 3:42 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home