Des d'una capseta...

16 d’abril 2014

Violetes


Quan jo era petita la meva iaia em va explicar una cosa d'aquelles que d'entrada no et creus, que les violetes perden l'olor per l'Encarnació. No cal dir que des de llavors sempre que he vist una violeta silvestre l'he olorada, sempre pendent del calendari.

Diumenge passejant vora el riu vaig veure una violeta com les que hi havia al camí de casa la meva iaia. I la vaig olorar. Encara feia una olor molt tènue, però en feia. Us ben prometo que en els 38 anys que tinc és la segona violeta que trobo que fa olor passada l'Encarnació. I n'he olorades unes quantes. El meu caparró de ciències no li ha trobat mai sentit, però l'experiment tendeix a donar-li la raó majoritàriament al que deia la iaia... Algú m'ho explica??

Etiquetes de comentaris: ,

2 Comments:

  • Fàcil…. Amb permís de les mares, els iaies sempre tenen raó (i no se t’acudeixi portar-los la contraria)

    És la meva explicació súper científica al fenomen ...

    És la mateixa font que la del calendari de la ceba? (per curiositat....)

    By Blogger Anna, at 8:29 p. m.  

  • Les avies tenen rao..ela avis a vegades sequivoquen...les avies no..es asin

    By Blogger Bororo, at 10:22 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home