Des d'una capseta...

17 de gener 2009

Museumsnacht

Divendres a la nit era la nit dels museus (Museumsnacht). Per un mòdic preu si tens més de 25 anys (de gorra si ets més jove) pots visitar tots els museus de la ciutat de les 6 de la tarda a les 2 de la matinada. Hi ha fins i tot una flota de busos per fer més fàcil el transport. De tota manera jo em vaig limitar a voltar a peu pels del centre de la ciutat i creieu-me, ja cansa prou!


Friday night was museum night (Museumsnacht) here in Basel. All museums were open till 2am. My evening was "just" visiting those in the city centre, which is already quite some work! Of course i did not visit all of them in detail, it was more seeing the special exhibition or to complement last year's visit. Kunstmuseum, Antikenmuseum, Münster, Museum der Kulturen, Naturhistorisches Museum, Musikmuseum, Barfüsserkirche, Puppenhausmuseum, SAM and Kunsthalle.




Al Kunstmuseum vaig donar una volta per l'exhibició permanent (d'aquelles de tenir un parell de cromos de cada) tot i participant en un joc d'haver de reconèixer trossos de quadres.

Després vaig entrar al Antikenmuseum, on em vaig limitar a la part dedicada a la civilització egípcia.




Seguint la ruta, malgrat no ser un museu, vaig passar per la Basler Münster també, on es feien diferents concerts de música clàssica. Un a la catedral pròpiament dita i un en una capelleta annexa al claustre. Aquesta segona amb un aroma a gluhwein que tirava d'esquena, mare meva, per sortir d'allà pitant!

El següent pas va ser al Museum der Kulturen, on vaig passar per una exhibició de vestits, joies, armes i altres complements de certes tribus africanes on em va cridar molt l'atenció una mena de cabasset adornat amb petites calaveres...



Després em vaig encaminar al Musikmuseum, que encara no coneixia. Tot un conjunt d'instruments musicals de totes formes i colors, agrupats per èpoques i tipus de música en sales petitones on podies sentir en cadascuna música relacionada amb els instruments que en ella podies veure. Una de les saletes estava, com no, dedicada als timbals típics del Fasnacht (el carnaval). Aquí també vaig poder veure una estona de l'actuació de balls renaixentistes.

També vaig treure el cap per la Barfüsserkirche, a veure quina mena d'actuació hi havia. Un parell de comediants parlant suís-alemany... doncs cap al carrer...



Vaig tornar a entrar al Puppenhausmuseum. Segueix sent una monada amb tots els ossets de peluix i les cases de nines, però quan ja hi has estat un cop abans ja no impressiona tant.




I per acabar vaig entrar a l'edifici que comparteixen el SAM (museu d'arquitectura) i la Kunsthalle, on a part de la curiosa exhibició sobre els punts de vista de la foto, n'hi havia una altra (Die Welt der Madelon Vriesendorp) on en una sala hi havia tot de postals d'arreu del món (val a dir que m'hi vaig sentir plenament identificada, jejeje) i una altra sala dedicada als objectes... on hi havia, doncs tot d'objectes diferents, petits i grans.

I quan em vaig cansar vaig tornar cap a casa mentre em preguntava per quins set sous fan això en ple mes de gener, amb el fred que fa, si serien molt més agradables el passeig i les visites quan fa més caloreta...

Etiquetes de comentaris: ,

8 Comments:

  • Per un mòdic preu si tens més de 25 anys (de gorra si ets més jove)

    Quina discriminació...

    Déu n'hi do quin tute....Suposo que queden tots a tocar, pq si no...

    By Blogger Anna, at 12:11 p. m.  

  • Pues si que escogen fechas raras para la noche esa, si...

    Y cuantos museos por alli me quedan por ver, aunque...

    By Anonymous Anònim, at 1:28 p. m.  

  • Hi ha vida nocturna més enllà de les discos i el botellón. Està bé aquest invent... per això mai hi importaran els nostres polítics.

    By Blogger manu, at 2:32 p. m.  

  • La sala on hi havia tot de postals d'arreu del món també pot ser el teu estudi...Podries muntar un museu a casa teva, però pagant! Que la pela és la pela!

    By Anonymous Anònim, at 8:11 p. m.  

  • @anna
    Si, si, són tots pel centre, d'anar caminant d'un a l'altre i quan les cames diuen prou cap a casa.

    @acolostico
    Uy, y a mi también me quedan bastantes aún

    @manu
    una vez al año...

    @culé
    primer hauria de portar les postals que tenia al pis de l'hospi... quasi no em quedava paret a l'habitació!

    By Blogger Marta, at 10:46 p. m.  

  • Nit aprofitada.

    :)

    By Blogger Saltinbanqui, at 8:19 a. m.  

  • Déu ni do si en vas fer de feina. A mi m'agraden les propostes que canvien les rutines . No es repeteix a l'estiu ?

    By Blogger mai, at 7:54 p. m.  

  • @saltimbanqui
    Doncs força! :)

    @mai
    No, noia, no... d'això em queixo, que només ho fan quan fa fred!

    By Blogger Marta, at 8:06 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home