Des d'una capseta...

20 d’abril 2014

Hällristningar (és a dir, gravats prehistòrics)


Al voltant de Norrköping hi ha diversos llocs on es poden veure gravats prehistòrics, de fa uns 3000 anys segons diuen. El lloc on n'hi ha més (uns 1700) és a Himmelstalund, prop d'on acostumo a anar a córrer. La setmana passada m'hi vaig apropar amb la càmera per veure què tal.

Els gravats són a la part alta d'un turonet

Així es marca el lloc

Explicació molt detallada en suec, breu en anglès, alemany i... braile!

Uns quants exemples dels gravats:




I de propina un dels bancs blancs que em faltava per pujar dels que tinc localitzats, enmig d'un prat ideal per anar de picnic


Etiquetes de comentaris: , ,

3 Comments:

  • 3000 años es prehistoria? Tan sólo? Será sueca pero en Egipto ya escribían, no?

    By Anonymous acolostico, at 10:18 p. m.  

  • I jo em pregunto, fa tres mil anys, sense més calefacció què la llenya i les pells dels animals caçats, a qui dimoni se li acudia anar a viure a Suècia? O a Suïssa, vaja.

    Per cert, no només a Egipte: els perses, xinesos i la Grècia homèrica. Però a d'altres contrades encara no hi havia res interessant. De fet, hi ha llocs on encara i ara...

    Petons,
    Ivan

    By Anonymous Anònim, at 2:51 p. m.  

  • Si els fa ilu tenir gargots.. Que haig de dir..

    Pero claro con atapuerca..ya me explicaras..edad y calidad

    By Blogger Bororo, at 10:24 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home