Des d'una capseta...

16 d’octubre 2008

FCB meets FCB



Aprofitant el partit de Champions de dimecres que ve a St. Jakob entre el Basel i el Barça (si no hi ha cap daltabaix, allà serem!), al museu del FCB d'aquí (al fons de la botiga, petitó i gratis) han fet una petita exposició (un parell de vitrines, la meitat de l'espai total) sobre els dos equips de futbol, paral.lelismes i relacions històriques. Dos clubs que, entre d'altres coses comparteixen colors i sigles: FCB meets FCB (també en podrien haver dit "Rotblau meets Blaugrana"). Una curiositat, tots els textos per duplicat, en alemany i català, tot un gust!


Next wednesday there's a Basel-Barça Champions League match here in Basel (and,if nothing happens, i'll be there!), and to celebrate that, at the FCB Museum here there's a small exhibition entitled FCB meets FCB.





Al centre de tot, una samarreta autografiada del Kubala:




I no hi podien faltar les dues samarretes blaugrana (bé, una és rotblau i l'altra blaugrana si volem ser exactes). Les de la temporada actual i de la passada. I posades així és quan el fet que el Barça porta Unicef es nota més, així al costat de la omnipresent aquí Novartis.




La Copa de Fires del 1971 (així he descobert l'existència d'aquest trofeu... ja faig com el Bojan que el que és més antic que jo no ho tinc gaire present! xD) i la pilota del primer partit de lliga al Camp Nou (14/9/1958, Barça - València, 6-0):



Però si per alguna cosa és famosa Basilea en clau blaugrana, és per la recopa del 79. Aquí una entrada (atenció al preu) i una enganxina de l'esdeveniment:



I el que no podia faltar, la Recopa de Basilea, a Basilea ;)


Etiquetes de comentaris: , ,

15 Comments:

  • Felicitats...

    Es un gran reportatge.
    Fas enveja i tot.

    Ja tens els panallets ???

    By Anonymous Anònim, at 8:54 p. m.  

  • mmm, tu ets molt culé, oi?? No se en què ho he notat? Es nota que t'ho has passat molt b fent les fotos!!!

    By Blogger Delfica, at 9:03 p. m.  

  • Una curiositat, tots els textos per duplicat, en alemany i català, tot un gust!

    Aaarrrrgggg! I aquí a Bcn ja pots estar content si no et porten la carta directament en anglès...

    Bilingüisme sense traumes... La utopia....


    Vaja, és evident que dominarà el color blaugrana el dia del partit...

    By Blogger Anna, at 9:57 p. m.  

  • El dimecres serà tot un esdeveniment per a una culer ser a Basilea. Espero que ho puguis gaudir.

    La final del 79 és un dels primers records que tinc com a seguidor del Barça. Vaig veure la final dempeus a sobre el sofà de casa i tot sol perquè el meu pare havia anat a veure el partit amb els seus amics i el meu germà era massa petit i ja dormia. La meva àvia, a més a més , em va comprar una revista especial commemorativa de la final, amb un pòster que va decorar l'habitació.

    Per cert, ja som amics al Facebook de TDG.

    By Blogger bornna, at 10:06 p. m.  

  • A Basilea vam começar a ser algú a Europa :)

    També vaig veure la final amb el meu pare.

    By Blogger manu, at 10:29 p. m.  

  • pero esto es frikismo o cultura?

    By Anonymous Anònim, at 11:17 p. m.  

  • @JAume
    Gràcies! I gràcies per la visita, benvingut a la meva capseta! :)
    Panellets?? No, no en tinc... però me n'han promès, espero que arribin!

    @delfica
    Jejejeje, molt intuitiva, com ho has notat??? Una raresa com una altra... i són unes quantes xDDD

    @anna
    Bilingüisme sense traumes... La utopia....
    Agafa un tren qualsevol a Suïssa o Bèlgica i veuràs el que és bilingïsme sense traumes... un idioma, un altre o dos convivint segons per on passi el tren

    @bornna
    Benvingut també!
    Jo era massa petita (tres anyets) i no la recordo, la final. Tinc record del Barça guanyant algo i tot plegat, però molt borrós.

    @manu
    Doncs esperem que 29 anys després, encara que no s'hi jugui un títol torni a guanyar! ;)

    By Blogger Marta, at 11:23 p. m.  

  • Quin luxe de partit! Històric! A punt he estat de venir. Ets una privilegiada!
    El dimecres segur que els
    blaugranes puntuem.
    Aquestes fotos demostren que els dos clubs són germans. Tot i que el Basel és 6 anys més gran.
    Per cert, 3000 ptes de l'època...una pasta!
    Disfruta! VISCA EL BARÇA!

    By Anonymous Anònim, at 11:24 p. m.  

  • @acolostico
    mmmm... i si cambia la "o" por una "i"??? ;) :p

    By Blogger Marta, at 11:25 p. m.  

  • @culé
    ara que no em senten els locals (de fet no sé si conec cap seguidor del Basel...), esperem que puntuin els blaugranes que aniran de groc!

    By Blogger Marta, at 11:28 p. m.  

  • Noia...

    No hi ha res com fer les tradicions catalanes on no toca !!!

    Els panellets que vaig menjar a Copacabana, fa un munt d'anys, van ser els millors que recordo. Passats d'amagatotis al control de l'aeroport i envasats al vuit.
    Aqui no m'els menjaria pas... pero allà... allà... van ser espectaculars. I els vaig compartir amb 3 sonats més, vam ser feliços durant 5 minuts.

    A vegades les coses més petites son les que més omplen... però aixó ja ho saps...

    Gràcies per les teves paraules.. i la teva capseta (molt bonica, la veritat).

    By Anonymous Anònim, at 4:07 p. m.  

  • Ai els panallets! Jo també recordo els panallets del 94 a Hull (sí, aquesta ciutat lletgíssima que té el club revelació a la Premier) amb nostàlgia. Suposo que ens fem grans ...

    I enhorabona pel reportatge.

    By Blogger Jordi, at 11:34 p. m.  

  • No hi ha dubte de quin color seran els carrers el dimecres. Afinarem el tv a veure si et veiem!!

    By Blogger mai, at 7:25 p. m.  

  • Els panellets: cada any quan baixo per aquestes dates me'n pujo uns quants i aprofito per instruir els locals en les tradicions catalanes. Aquest any vaig baixar massa aviat i a casa encara no els havien fet, però m'han promès envasar-ne al buit i enviar-me'n. Esperem que al carter no li facin patxoca i arribin!

    @JAume
    Completament d'acord amb lo de les coses petites

    @tarragona_
    Benvingut!

    @mai
    espero no haver-me d'amagar sota un paraigua, però la previsió no és massa optimista...

    By Blogger Marta, at 10:23 p. m.  

  • ostres ostres ostres.. en uan tenda.. en una tenda...

    I que bo.. 3000 peles.. eren una pasta!!!!

    I be.. deixo els coemtnaris del aprtit per despres.. pero es tan maco que el basilea sigui la copia del barça.. be al inreves clar...

    By Blogger Bororo, at 9:27 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home