Des d'una capseta...

11 de maig 2014

El dit petit


Fa unes setmanes vaig tenir la meva primera experiència amb la seguretat social sueca. Coses, com diu ma germana, de voler jugar a futbol amb la pota del sofà... i no ser capaç de fer gol i xutar al pal, afegiria jo.
Doncs això, que dijous sant al vespre -quan l'ambulatori ja era tancat i amb quatre dies de festa per endavant- el meu pobre dit petit li va fer un petó a la pota del sofà, un petó d'aquells que instantàniament saps que duu conseqüències. "Això té una pinta de trencat... i ara què faig jo? Com collons funciona aquest país per això?"
Per sort havia guardat als preferits d'internet el link a la seguretat social sueca i al meu ambulatori, on hi havia el telèfon de la infermera d'emergència a qui trucar quan els ambulatoris ja han tancat. "El dit apunta en la direcció correcta?" "Si" (Si no ho fes ja hauria sortit cap a l'hospital a peu coix, ejem) "Doncs llavors, gel, mantenir-lo en alt, calçat ample i no cal que vagis a l'hospital, que tampoc s'hi pot fer res si estés trencat". I et quedes amb la sensació que et quedaries més tranquil·la si algú s'ho mirés.
Dimarts, després dels dies de festa, vaig demanar hora a l'ambulatori. Tu truques, deixes el teu DNI i un telèfon i et truca la infermera al cap d'una estona per avaluar què et passa, la urgència i què necessites. Com que urgent no era, em van donar hora per l'endemà al matí. L'endemà a l'ambulatori, la infermera de la recepció em diu "ah, et veurà la infermera, llavors són 100 kr", o sigui, que pel que havia explicat jo segons ells no calia metge i et cobren segons el tipus de visita (es paga per visita/prova fins a un màxim de l'ordre de 100 o 150 € l'any -100 kr són uns 12€). La infermera, que tenia escrit a l'ordinador el que jo havia explicat per telèfon el dia abans, es mira el dit, el remena de tots costats "si que té pinta a estar trencat, però es veu que cura molt bé, no val la pena ni fer-li una radiografia". En resum, bambes amples i paciència.

Etiquetes de comentaris: , , ,

5 Comments:

  • "El dit apunta en la direcció correcta?"

    O_Ô

    Què se suposa que has de respondre davant d'aquesta pregunta?

    Déu n'hi do...


    A veure si tractem millor els mobles...

    By Blogger Anna, at 8:02 p. m.  

  • que dolor.

    By Anonymous acolostico, at 11:50 p. m.  

  • Deixa el futbol per Iniesta i tu dedicat al bobsleigh.
    ;-)

    Petons i cuida't,
    Ivan.

    By Anonymous Anònim, at 11:07 p. m.  

  • Que susto...todo...Y si tienes el dedo rebelde y apunta a Linares de normal? cuál es la dirección correcta? Madre de dios!

    By Blogger Sonia, at 5:10 p. m.  

  • Cost-effective reality-based medicine.. pensava que no existia..

    I pagar 12 euros...


    tornem a l'important.. ai quin dolor. Espero que no fos fort i es pogues portar sense calmants (després dels primer cinc minuts de veure les estrelles)


    Espero que tot perfecte ja.

    By Blogger Bororo, at 4:11 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home